For ansatte
I Nortura bruker vi office 365. Det meste av informasjon kan du finne på viva engage eller sharepoint. Begge deler er tilgjengelige som apper til telefon. Det er i sharpoint du vil finne for eksempel Personalhåndboken vår.
Hva er viva Engage? | Hva er nytt intranett (sharepoint)? |
---|---|
Viva engage er en sosial plattform der du kan snakke med kollegaer og lese nyheter fra din arbeidsplass og Nortura sentralt. Viva engage er Norturas nye kanal for internkommunikasjon. Viva engage og Intranett er viktige steder for informasjon. | Det er hovedkanalen for Norturas internkommunikasjon: Her finner du viktig informasjon fra konsernledelsen, dokumentmaler, personalhåndbok, ansatte-informasjon fra HR og IT med mer. |
Logge inn for første gang
Installere SharePoint og/eller Viva Engage-appen på iPhone eller Android-telefon
- Gå til Google Play eller App store for iPhone, søk etter SharePoint eller viva engage og installer denne.
- Når installasjon er fullført åpner du appen.
- Du vil nå bli bedt om å legge inn brukernavn (Nortura epost) og passord eller velge kontoen du ønsker å bruke i appen. Husker du ikke passordet vil du her kunne tilbakestille det ved å trykke på Glemt passord.
- Du vil også kunne få spørsmål om andre ting slik som for eksempel:
- To-faktor verifisering (MFA), i form av kode på SMS, på epost eller app på telefon.
- Installere Microsoft Intune Firmaportal. (Android)
- Dersom det er første gangen du installerer denne vil du måtte velge en pin-kode som skal brukes sammen med denne appen. Har du installert appen på telefon tidligere må du skrive inn pin-koden du valgte den gangen.
Den brukes senere når du åpner appen. Har du satt opp opplåsing med fingeravtrykk f.eks vil du kunne bruke det istedenfor, men pin må allikevel settes. - Installere sertifikater (iPhone)
- Dersom det er første gangen du installerer denne vil du måtte velge en pin-kode som skal brukes sammen med denne appen. Har du installert appen på telefon tidligere må du skrive inn pin-koden du valgte den gangen.
- Følg bare instruksjonen på skjermen for å sette opp/installere dette.
- Når gjort er appen installert og klar til bruk.
Fast ansatte i Produksjon uten PC skal ha fått tilsendt en SMS med sin jobb epostadresse. Dersom du ikke har mottatt noen SMS, og er usikker på hva din jobb epostadresse er, kan du kontakte din nærmeste leder og høre om vedkommende kan undersøke. Alternativt kan du kontakte IT-brukerstøtte servicedesk@nortura.no eller Telefon: +47 32993620 (5x5).
Har du glemt passordet ditt, trykk på "glemt passord" i appen og følg instruksjoner
Om ditt nåværende telefonnummer ikke stemmer med den som er i systemet, er det sannsynligvis fordi du ikke har oppdatert dine personlige opplysninger i personalsystemet. Det du trenger å gjøre er: Ta kontakt med din nærmeste leder og informer om ditt nåværende telefonnummer, slik at det kan bli oppdatert i personalsystemet. Om det haster kan du ta kontakt med IT-brukerstøtte på telefon: +47 23500001 (5x5).slik at de får endret telefonnummeret midlertidig. MERK: Nummeret vil bli endret tilbake til det som er registrert på deg i personalsystemet kort tid etter at kundesenteret har endret på det. Det er derfor viktig at det nye telefonnummeret ditt blir oppdatert i personalsystemet.
Dersom du får beskjed om at kontoen din er blokkert må du ta kontakt med IT-brukerstøtte på telefon: +47 23500001 (5x5) slik at de kan åpne kontoen din igjen.
Alle fast ansatte i Nortura skal ha tilgang til nytt intranett og viva engage. Det gjelder også ansatte i produksjon uten egen PC. For å få tilgang til de nye kommunikasjonskanalene må man per i dag ha en Office365-lisens. Alle fast ansatte skal i utgangspunktet ha fått opprettet en epostadresse og fått tildelt en Office365-lisens, slik at de har tilgang. Det kan likevel være avvik som gjør at enkelte ikke får logget seg på. Dersom du er usikker på hva din jobb epostadresse er, kan du kontakte din nærmeste leder og høre om vedkommende kan undersøke. Alternativt kan du kontakte IT-brukerstøtte på servicedesk@nortura.no eller Telefon: +47 23500001 (5x5).
Per i dag har ikke midlertidige ansatte og innleide fått tildelt en office365-lisens. Det vil si at de i utgangspunktet ikke har tilgang til de nye kommunikasjonskanalene fra egen smarttelefon eller PC.
Nei, ikke med brukernavn og passord. Men du må verifisere deg med pin-kode, fingeravtrykk eller lignende.
Varslingsportal – meld fra om kritikkverdige forhold
Nortura ønsker å legge til rette for at alle ansatte, innleide og eksterne tredjeparter skal kunne varsles om kritikkverdige forhold herunder brudd på lover og internt regelverk samt våre etiske retningslinjer.
Varslingsportal (ekstern side) Etiske retningslinjer