Svært godt julesalg for Nortura
Året endte med 4,6 prosent volumvekst på julevarer.
Julen er Norturas viktigste og mest hektiske sesong. Store volum skal ut i løpet av kort tid og produktene må være av topp kvalitet når årets viktigste måltid står for tur.
Undertittel
– Det er sterkt med en vekst på 4,6 prosent på et allerede høyt volum. At vi sammen klarer å levere så mye kvalitetsjulemat som betyr så mye for handel og forbruker, er en skikkelig lagseier, sier Sortiment og driftsdirektør i Nortura, Sigbjørn Palm.
I november lanserte Nortura for første gang ferdigretter med julemat fra Gilde. Produktene ble tatt godt imot og det er tydelig at mange har kost seg med ribbe og pinnekjøtt på 1-2-3 i en hektisk førjulstid. Men det er de tradisjonsrike juleproduktene som drar volumveksten.
– Vi har god vekst på ribbe og kalkun, i tillegg øker salget av fenalår, pinnekjøtt, medisterkaker og sylte. De nye ferdigrettene fra Gilde var med på å øke vårt totale salg av ferdigmat, sier Palm.