Nortura med solid omdømmemåling
Selv om det er et stykke til toppen lander Nortura på sin høyeste skår noensinne i omdømmemåling av de 50 mest kjente selskapene i Norge.
Nortura får i målingen en omdømmeskår på 74,3, som er det høyeste selskapet har hatt noensinne i denne målingen. I 2018 var skåren på 71,7, som også er regnet som et godt omdømme, ifølge målingen.
- At vi får den høyeste skåren noen gang i 2019, er utrolig gledelig. På tross av at vi i fjor sto i mange tøffe saker rundt klima og kjøttforbruk, dyrevelferd, fabrikkstruktur og økonomi, så tror jeg folk opplever at vi kommuniserer sakene på en skikkelig måte, og at vi som et stort selskap med sterke merkevarer som Gilde og Prior tar vårt samfunnsansvar på alvor, sier konserndirektør for kommunikasjon, bærekraft og samfunn, Ellen Flø Skagen.
Det er Reptrak som gjennomfører de årlige målingene. Det er de 50 mest kjente selskapene som måles gjennom en undersøkelse i januar, februar og mars. Skåren regnes ut fra spørsmål om tillit, beundring, respekt og god følelse for selskapet. I tillegg spørres det om oppfatning av tjenester og produkter, ledelse, etikk, samfunnsansvar, arbeidsmiljø og innovasjon.
- Jeg vil sende en stor takk både til alle ansatte som produserer noen av Norges flotteste og viktigste produkter, og ikke minst til våre eiere – den norske bonden – som hver eneste dag sikrer at vi får fantastisk, trygg, norsk kvalitetsmat på bordet. Jeg tror ikke noen lenger tar det for gitt etter de siste ukenes korona-situasjon. Det ser jeg som en sunn og helt riktig dreining av bærekraftdebatten, sier Flø Skagen.