Gilde blant Norges mest populære merkevarer
YouGov BrandIndex har rangert nordmenns oppfatning av mer enn 350 merkevarer. Gilde havner på syvendeplass av merkevarene med best «image».
Rangeringen er basert på gjennomsnittscore av seks ulike imageparametere: kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet. Data er fra 1. oktober 2019 til 30. september 2020, hvor 100 personer er intervjuet daglig.
- Det er godt å se at vi når ut med historien om Gilde - fra den norske bonden, og at folk er så fornøyde med produktene våre. Det betyr ikke at vi kan eller skal lene oss tilbake, men vi vil fortsette å utvikle produkter som møter forbrukers krav og ønsker, og strekke oss etter en mest mulig bærekraftig produksjon, sier Merkevaredirektør i Nortura, Nina Rishovd Stavenæs.
Gilde har de siste årene vært blant topp ti i rangeringen. Også i fjor stod Gilde til syvendeplass, da med en poengsum på 33.3, mot 33.6 i år.
- Vi er utrolig stolte over resultatet, og må takke norske forbrukere for tilliten, sier Rishovd Stavenæs.
Les mer om YouGov Best brand rankings 2020 her: https://yougov.no/news/2020/11...